Ikut imej Anwar Ibrahim, menteri kabinet Kerajaan Perpaduan tampil tanpa tali leher

by Oh! Semput


11
SHARES
139
VIEWS
Posted on 07 Dec 2022 10:31:05

Penampilan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menjadi sorotan ramai lebih-lebih lagi ada yang ‘mengupas’ tentang simbolik disebalik pemakaian beliau yang mengenakan sut tetapi tidak menggunakan tali leher.

Ternyata perkara tersebut seakan mengiyakan ‘teori’ terbabit apabila tular satu gambar menteri-menteri kabinet Kerajaan Perpaduan dibawah kepimpinan Anwar tidak memakai tali leher.

Menerusi ‘teori’ tersebut, pengulas mengatakan yang tali leher membawa makna penyerahan dan penghambaan terhadap masyarakat elit yang korup’, jadi mungkin tindakan perdana menteri Malaysia ke-10 itu adalah untuk menafikan tanggapan tersebut.

alt

Menerusi Sinar Harian, mesyuarat kabinet Kerajaan Perpaduan yang berlangsung pagi ini tampil berbeza apabila jemaah menteri tidak mengenakan tali leher.

Hal tersebut telah dikongsikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Fadillah Yusof di Twitter pada Rabu. Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Zuki Ali juga dilihat tampil tanpa bertali leher seperti kebiasaannya.

Sesi bergambar Kabinet Perpaduan sebelum Mesyuarat Kabinet yang dipengerusikan YAB PM @anwaribrahim pagi ini pic.twitter.com/YaahdzKKGP

— Fadillah Yusof

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts