Besarkan Kembar Sendirian Setelah Isteri Dijemput Ilahi, Lelaki Mohon Support Bisnes Tudung Miliknya

by Oh! Semput


7
SHARES
95
VIEWS
Posted on 15 Aug 2020 10:04:13

Beberapa minggu lepas tular kisah seorang bapa tunggal, Syazwan Najmi Zulkarni yang cekal membesarkan dua cahaya mata perempuan tanpa isteri di sisi yang telah meninggal dunia akibat kompikasi selepas melahirkan cahaya mata kembar.

Menerusi laman Instagram miliknya, bapa muda itu yang baru berusia 23 tahun sering berkongsi posting mengenai anak kembarnya iaitu Medina Safiya dan Medina Sofiya yang kini mencecah usia empat bulan.

Di dalam perkongsian terbaru, Syazwan yang berasal dan menetap di Kelantan itu memohon orang ramai memberi sokongan terhadap perniagaan butik tudung yang bakal dilancarkannya tidak lama lagi.

Sehingga artikel ini ditulis, akaun Instagram butik yang membawa jenama Medina Scarf itu telah memiliki lebih 700 pengikut.

Terdahulu, isterinya Siti Nur Nasuha Shafie bertarung nyawa selama dua minggu sebelum meninggal dunia selepas bersalin akibat kompikasi dalaman.

Perasaan bergelar ayah sangat istimewa

“Perasaan bergelar ayah itu sangat istimewa dan saya tidak sabar menunggu kembar ini boleh bercakap dan mengucapkan hari bapa kepada saya,” kata Syazwan Najmi Zulkarni yang kematian isteri akibat komplikasi selepas melahirkan bayi kembar perempuan mereka.

Menurut Syazwan, tumbesaran puteri kembar, Medina Safiya dan Medina Sofiya semakin baik malah kedua-duanya agak montel walaupun dilahirkan pra matang pada hujung Mac lalu.

Kembar seiras arwah isterinya

Malah, kedua-duanya juga ada seiras arwah isterinya, Siti Nur Nasuha Shafie, 23, yang sudah dua bulan meninggalkan mereka buat selama-lamanya.

“Pengorbanan arwah isteri menjadikan saya dapat bergelar seorang ayah dan saya tak akan sia-siakan setiap detik manis bersama si kembar kami,” kata ketika ditemui di rumah keluarga mentuanya di Kampung Ketil di Tumpat, hari ini.

Sebelum ini, kisah pilu menimpa ibu muda yang bertarung nyawa sebelum meninggal dunia pada 14 April lalu selepas bersalin akibat komplikasi dalaman telah tular di media sosial.

Arwah tidak sempat menatap kedua cahaya mata sulung

Arwah yang melahirkan bayi kembar perempuan pada 31 Mac tidak sempat menatap kedua cahaya mata sulung kerana berada di Unit Rawatan Rapi (ICU).

Ujar Syazwan Najmi, sambutan Hari Bapa tiga hari lalu tetap diraikan tapi hanya untuk bapa serta bapa mentuanya saja.

“Saya ada membeli dua kek yang dihadiahkan kepada ayah dan bapa mentua sempena sambutan itu dan untuk saya tiada apa-apa kerana tiada siapa yang mengucapkannya (hari bapa)” ujarnya.

“Tidak mengapa kerana ucapan tidak penting sebaliknya perasaan bergelar seorang ayah itu yang sangat istimewa,” katanya.

Anak dalam jagaan keluarga saya dan mertua

Menurutnya, sejak dibenarkan membuat lawatan, ahli keluarga dan kenalan tidak putus menziarah si kembarnya dan rata-ratanya meluahkan simpati dengan nasib mereka.

Malah ramai juga yang mencuba nasib berhasrat untuk menjadikan mereka sebagai anak angkat.

“Buat masa sekarang kedua anak ini dalam jagaan keluarga saya dan mertua secara bergilir kerana rumah kami tidak jauh antara satu sama lain”.

Saya akan menziarahi pusara isteri setiap pagi Jumaat

“Bagaimanapun mereka lebih kerap berada di rumah mentua kerana saya bekerja bersama mak dan ayah di sebuah kantin hospital di Tumpat”.

“Jika terasa rindu saya boleh pulang menjenguk mereka bila-bila masa,” katanya sambil memberitahu masih meneruskan rutin mingguan dengan menziarah pusara isterinya setiap pagi Jumaat.

Sementara itu, ibu mentuanya, Maharani Abdul Rahman, 43, menyifatkan kehadiran kembar perempuan itu satu anugerah yang tidak ternilai di sebalik kehilangan anak keduanya itu.

Dua cahaya mata comel ini sebagai amanah untuk kami

Walaupun dia yang memiliki lima anak dan semuanya perempuan tidak keberatan menjaga dua cucunya itu kerana boleh melepaskan rasa rindu terhadap arwah Siti Nur Nasuha.

“Pemergian (arwah) Nasuha agak memang mengejutkan tapi kami reda kerana itu adalah asbab kematiannya”.

“Dia meninggalkan dua cahaya mata yang comel ini sebagai amanah untuk kami yang tidak akan disiakan,” katanya.

YOY Network

Semoga si kembar Medina Safiya dan Medina Sofiya membesar dengan baik dan menjadi anak yang solehah.

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts