'DP dengan laki, tapi dok denyut *****' - Netizen selar komen perempuan menggeletis tengok gambar atlet

by Oh! Semput


3
SHARES
45
VIEWS
Posted on 10 Aug 2022 11:30:23



Dalam Sukan Komanwel 2022 lalu, atlet Malaysia telah berjaya meraih 23 pingat iaitu lapan gangsa, lapan perak dan tujuh emas. Sudah menjadi satu kebiasaan atlet yang berjaya berkongsi gambar kemenangan itu di media sosial masing-masing. 


Antaranya, Erry Hidayat, yang berjaya mendapatkan pingat perak dalam acara 73 kg lelaki, berkongsi gambar dirinya tidur bersama pingat berkenaan. 


"Alhamdulillah, selesai perjuanganku dengan sahabat.  Terima kasih semua, saya dapat mengharumkan nama Malaysia di persada dunia dengan coach-coach yang hebat dan tidak lupa yang sentiasa memberiku doa yang tidak henti, ibu bapa," tulisnya. 



Difahamkan, gambar itu kemudian dimuat naik semula oleh netizen di Facebook dan mengundang pelbagai reaksi netizen. Dalam ramai-ramai yang mengucapkan tahniah dan bangga dengan pencapaian atlet itu, ada segelintir netizen (wanita) memuat naik komen berbaur lucah. 


Perbuatan tidak senonoh dan memalukan keturunan itu ditegur oleh netizen yang tidak menyenangi komen golongan gatal tak bertempat itu. 




"Bini orang zaman sekarang. Sorry to say, perangai memang lagi musibat dan mashibal dari yang single takde laki! Muka tak tahu malu," kata Crodagozaimas. 


"Zaman sekarang, lelaki atau perempuan sama gatal, tak tahu malu. Segelintir suami atau isteri yang terlebih mengeletis. Tengok pun jijik. Bawa-bawalah mengucap, ini bukan bisik syaitan tapi bisikan nafsu yang tak diikat dengan iman. Kita orang yang single mingle ni pun tak ada pula menggelupor nak menggatal," kata Iiyah. 


"Dah ada laki pun masih nak menggatal. Miang sangat dah ker? Pastu acah-acah cakap 'Alaa.. gurau pun tak boleh ker?'. Gurau ke kalau dah komen macam tu? Perempuan tak pernah salah ok walaupun dia dah gatal tahap maksima," kata Shaff. 

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Search
Panduan Borong China
Popular Posts