“Masih Persembahkan Malaysia Walau Dibenci” – Dapat Top 3 Pertandingan Ratu Cantik, Netizen Puji Sajat Peraga Budaya M’sia

by Oh! Semput


4
SHARES
49
VIEWS
Posted on 28 Feb 2024 10:01:23

Usahawan kontroversi berasal dari Malaysia namun kini menetap di Australia, Nur Sajat menerusi akaun Instagram berkongsi tentang pertandingan yang disertainya baru-baru ini.

 

Advertisement

Dapat Top 3 & menang ‘Best Swimsuit’

Sajat atau Muhammad Sajjad Kamaruzaman telah menjadi salah satu peserta Miss MaGIQ iaitu pertandingan ratu cantik bagi golongan transgender.

Berdasarkan perkongsian Sajat di Instagram, dia telah dinobatkan pemenang bagi kategori pakaian dalam dan turut terpilih sebagai Top 3 dalam pertandingan itu.

Meskipun tidak terpilih sebagai Miss MaGIQ, Sajat bagaimanapun berjaya mendapat gelaran Miss Mardi Gras Pink Triange Princess melayakkan dirinya untuk menyertai peraraka Sydney Mardi Gras.

 

Dipuji kerana bangga peraga budaya Malaysia

Sementara itu, menerusi ruangan komen di hantaran Sajat ramai yang memuji usahawan tersebut kerana meskipun kini di Australia namun dia tetap bangga membawakan budaya Malaysia di sana.

Terharu tengok Sajat ni, sentiasa rindu akan tanah air. Masih bangga berasal dari Malaysia tak dapat balik sebab undang-undang negara.

komen

Menerusi perkongsiannya, Sajat dilihat menggayakan gaun panjang ciptaan Jimmy Couture ketika kategori ‘Long Gown’ berwarna oren yang terbelah di bahagian depan.

Sajat

Kata sesetengah pihak, meskipun ‘diperlakukan’ sebegitu rupa Sajat tetap tidak melupakan asal usulnya dan memperagakan outfit bertemakan batik di pentas itu.

Namun, terdapat beberapa individu yang berpendapat apa yang berlaku dalam kehidupannya sehingga dia melarikan diri ke Australia itu adalah pilihannya sendiri, bukan salah sesiapa.

komen sajat

sajat
2 weeks ago

"Sajat Kan Anak Ayah.." - Hanya Dapat Telefon Dari Jauh, Gugur Air Mata Sajat Rindukan Ibu Bapa Di Malaysia

“Masih Persembahkan Malaysia Walau Dibenci” – Dapat Top 3 Pertandingan Ratu Cantik, Netizen Puji Sajat Peraga Budaya M’sia first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts