Ibu, Mengapa Ayah Memilih Wanita Jahat?, Tanya Anak Sulung Nurul Shuhada

by Oh! Semput


17
SHARES
225
VIEWS
Posted on 18 Mar 2023 18:02:29

 




Humairah, anak perempuan pelakon popular Hafidz Roshdi telah menunjukkan perasaan sedihnya melalui kata-kata yang menghentak hati. 


Beliau berasa terpinggir apabila ayahnya memilih untuk berada bersama seorang wanita lain berbanding keluarga mereka sendiri.


Perkongsian di Instagram Story oleh Nurul Shuhada, ibu Humairah, memaparkan dialog antara dirinya dan anaknya mengenai kecurangan yang dilakukan oleh ayah Humairah. 


Anak perempuan yang berusia 6 tahun itu bertanya apakah tindakan ibunya (Nurul Shuhada) mempunyai kaitan dengan kelakuan ayahnya.


Humairah merasa hairan kerana ayahnya memilih untuk berada bersama perempuan yang dikenal pasti sebagai "perempuan jahat" berbanding keluarganya sendiri. 


Beliau tidak dapat memahami mengapa ayahnya memilih untuk meninggalkan keluarganya yang mencintai dan menyayanginya demi wanita tersebut.



“Humairah: Ibu, sister (Humairah) anak tak baik ke?


“Shuhada: Kenapa sister cakap macam tu sayang?


“Humairah: Ibu, sister ada buat mistakes ke?


“Shuhada: Eh tak lah..kenapa ni? Sister sad ke?


“Humairah: Ibu, kenapa abah tak choose sister, Umar and ibu? Kenapa abah choose bad girl?,” kongsinya.


Namun begitu, Shuhada hanya menjelaskan bahawa dia akan sentiasa bersama kedua-dua anaknya dalam apa jua keadaan.


“Shuhada: Sayang ibu, apa pun jadi, ibu dengan Umar tetap dengan sister sampai syurga, kita masuk syurga sama-sama ye sayang?


“Humairah: (cry),” ujarnya.




Perkara ini mengingatkan kita tentang impak yang dapat dirasakan oleh anak-anak apabila kedua ibu bapa mereka bercerai atau mempunyai masalah dalam perkahwinan. Mereka menjadi mangsa yang tidak bersalah dan mungkin mengalami kesakitan emosi yang mendalam. 


Oleh itu, sebagai ibu bapa, penting bagi kita untuk memahami kesan tindakan kita terhadap anak-anak kita dan mengambil tindakan yang terbaik untuk kebaikan mereka.


: XTRA

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts