Pelik .Cincin kawin Mary Grams yang hilang sejak 2004 ditemui tersangkut di sebatang carrot (Foto: BBC)

by Oh! Semput


3
SHARES
36
VIEWS
Posted on 17 Aug 2017 12:01:39

17/8/17
 
ALBERTA – Hati Mary Grams hancur berkeping-keping ketika mengetahui cincin kahwinnya hilang pada 2004. Ia sengaja menyembunyikan kehilangan  cincin  tersebut dari keluarga selama belasan tahun kerana tidak ingin menambah kepedihan. Hanya anak laki-lakinya yang tahu rahsia tersebut. 

Wanita berusia 84 tahun itu sengaja membeli cincin pengganti yang harganya sedikit lebih murah. Ia berhasil menutupi rahsia itu dan melanjutkan hidup seperti biasa di rumahnya di Alberta, Kanada.

“Mungkin apa yang saya lakukan itu salah, tetapi tidak akan ada yang memperhatikan,” ujar Mary Grams, melansir dari BBC, Khamis (17/8/2017).
Akan tetapi keadaan berubah ketika menantunya, Colleen Daley, berhasil menemukan cincin tersebut pada Isnin 14 Ogos 2017. Colleen menemukan cincin mertuanya tersangkut di sebatang carrot yang dicabutnya dari ladang. 

Sang suami yang tahu cincin itu milik siapa, terus menelepon ibunya. Melihat hal tersebut, Mary Grams mengaku menyesal tidak memberi tahu suaminya yang sudah meninggal lima tahun silam. Sebab, suaminya itu adalah seorang yang humoris sehingga pasti akan tertawa melihat situasi ketika ini. 

Cincin kahwin itu diyakini terjatuh di ladang yang dulu ditinggali Mary Grams. Carrot yang ditanam keluarga anaknya itu tumbuh menembus lubang cincin hingga akhirnya benda itu tersangkut di batang. 

Mary Grams gembira cincin kahwin yang merupakan satu-satunya kenangan akan sang suami dapat kembali ia sarungkan di jari. Mary berjanji untuk lebih berhati-hati agar tidak kehilangan benda berharga tersebut untuk kedua kalinya.
“Jika saya akan pergi ke luar atau melakukan sesuatu, saya akan menaruhnya di tempat yang lebih selamat. Itu yang seharusnya saya lakukan belasan tahun lalu,” tukas Mary Grams. 


 Cincin  Mary Grams yang hilang sejak 2004 ditemukan tersangkut di sebatang carrot(Foto: BBC)


 Cincin kawin Mary Grams yang hilang sejak 2004 ditemukan tersangkut di sebatang wortel (Foto: BBC)

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts