Saya pemandu lori bertuah, dua isteri pinang madu ketiga, kata Roy

by Oh! Semput


10
SHARES
125
VIEWS
Posted on 24 Jan 2023 23:00:47

 


Seorang pemandu lori kelapa sawit yang menetap di Kampung Parit Sulaiman, Ayer Baloi, telah menemukan kebahagiaan dalam hidupnya dengan menemukan tiga wanita yang menjadi pendamping hidupnya. 


Roihan [email protected], yang berusia 60 tahun, menyatakan bahwa kunci dalam menjalani kehidupan rumah tangga adalah jujur, ikhlas, dan tidak berbohong satu sama lain. 


Dia baru saja melangsungkan pernikahan kali ketiganya pada tanggal 17 Januari dengan restu dan izin dari dua isterinya sebelumnya.


Dia menikahi isteri pertamanya, Enah Sirin, pada tahun 1985 dan istri keduanya, Melati Mohd. Hussein, pada tahun 2012. 

Roihan berkenalan dengan Izanarilah selama empat tahun melalui sebuah grup WhatsApp sebelum menjalin hubungan yang lebih dekat. 


Roihan menegaskan bahwa dia tidak menggunakan ilmu pengasih atau pemikat wanita, yang penting baginya adalah kejujuran, tidak menipu dan ikhlas dalam menyatakan hasrat untuk menambah isteri baru.


Roihan berkata, bagi memastikan proses perkahwinan tiada rahsia, dia mengajak isteri pertama dan kedua ke Mahkamah Syariah, di sini, untuk melakukan proses pengesahan atau persetujuan untuk poligami kali ketiga.



Katanya, isteri baharunya itu merupakan seorang peniaga di Kampung Tanjung Selangor, Pekan, Pahang, manakala isteri pertama suri rumah sepenuh masa dan isteri kedua seorang guru agama.


Hasil perkahwinan dengan isteri pertama, dia dikurniakan dua anak perempuan berusia 29 dan 32 tahun, manakala isteri kedua mendapat dua anak lelaki berusia 8 dan 4 tahun.


Dia yang mempunyai tiga cucu berkata, isteri pertama dan ke­dua tinggal di rumah berhampiran satu sama lain di Kampung Parit Sulaiman, Ayer Baloi, di sini.


Sementara itu, Enah berkata, sepanjang hidup bersama suaminya selama 37 tahun dan bermadu selama 10 tahun, semua­nya berjalan baik dan dia rapat dengan Melati yang pernah be­kerja di kilang sama sebelum ini.


“Ketika suami beritahu ingin berkahwin baharu, saya dan Melati beri keizinan dan sama-sama uruskan majlis nikah dan san­ding mereka berdua,” ujarnya.


Ujar Izanarilah pula, hanya pada tahun lalu, dia berjumpa suami di Dataran Parit Sulong, Batu Pahat sebelum mengambil keputusan bernikah Selasa minggu lalu.


“Paling melucukan anak-anak kata, ingatkan seorang tetapi dah bertiga,” ujarnya berseloroh.

: Kosmo! Online


SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Search
Panduan Borong China
Popular Posts