Perlis Intai Khidmat Safee Sali Untuk Perkuatkan Jentera Serangan

by Oh! Semput


2
SHARES
32
VIEWS
Posted on 14 Dec 2018 04:05:54

Skuad singa utara kelihatan begitu serius untuk mengembalikan semula zaman kegemilangan bola sepak Perlis apabila menandatangani beberapa bintang bola sepak tempatan bagi menguatkan pasukan itu menghadapi saingan Liga Malaysia musim depan.

Sebelum ini, tular di media sosial mengenai gambar Presiden Persatuan Bola Sepak (PFA), Datuk Ahmad Amizal bersalaman dengan bekas kapten Kelantan, Badhri Radzi sekaligus mengesahkan status beliau sebagai pemain baharu Perlis.

Sah Badhri Radzi (Piya) akan bersama pasukan Perlis musim hadapan. Fuhhh Perlis nampak gayanya bakal berubah 100% pic.twitter.com/sXDW1IuxNK

— MY Soccer League (@mysoccerleague) December 5, 2018

Selain Badhri Radzi, beberapa pemain ternama turut menyertai skuad Singa Utara bagi saingan musim 2019. Antaranya ialah  bekas penyerang skuad kebangsaan, Khyril Muhymeen, bekas pemain Melaka United, Azmi Muslim, Fauzi Roslan dan bekas penyerang Terengganu, Abdul Manaf Mamat.

Tidak cukup dengan itu, Perlis kini sedang memancing khidmat penyerang tempatan yang berpengalaman luas di pentas antarabangsa iaitu Safee Sali bagi menguatkan jentera serangan pasukan.

“Safee Sali turut berada dalam radar kita dan berharap beliau dapat menyertai PFA,” kata Amizal kepada utusan malaysia.

Safee Sali merupakan bekas penjaring terbanyak Piala AFF Suzuki pada tahun 2010 dan pernah beraksi di Liga Indonesia dengan pasukan Pelita Jaya FC.

Isu bayaran gaji tertunggak pemain Perlis sudah selesai

Walaupun timbul khabar angin mengatakan Perlis masih mempunyai tunggakan gaji dengan pemain lama, Datuk Ahmad Amizal menegaskan bahawa isu pembayaran gaji tertunggak melibatkan para pemainnya telah dianggap selesai ekoran perjumpaan dengan mereka baru-baru ini.

Antara pemain baharu yang menyertai skuad singa utara. FOTO: PFA

Katanya, kedua-dua pihak mencapai persetujuan bersama dan menandatangani kontrak berkaitannya.

“Dalam perjanjian (kontrak) itu, 95 peratus pemain yang merupakan anak Perlis ditawarkan bermain (dan bergaji) bersama pasukan Singa Utara pada musim depan,” jelasnya.

Menurut laporan media, beberapa pemain Perlis musim 2018 mengakui kecewa kerana tidak terpilih mengikuti sesi latihan bagi musim depan yang dikatakan sudah pun bermula.

Ahmad Amizal menjelaskan para pemain itu tidak dipanggil menjalani latihan kerana sesi latihan yang sebenar hanya akan bermula pada minggu hadapan.

“Perkara ini juga telah dimaklumkan kepada kapten pasukan dan pemain mengetahuinya dengan jelas,” katanya.

Beliau turut memaklumkan bahawa pihaknya akan menguruskan pembentukan pasukan utama terlebih dahulu yang diikuti Perlis Nothern Lions 2, Belia, Presiden dan Singa Muda.

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts