Tak perlu sampai tak makan nasi, begini rahsia Sharifah Sakinah kekal langsing dan bergetah

by Oh! Semput


3
SHARES
38
VIEWS
Posted on 28 Feb 2018 03:03:13

Meskipun sibuk dengan penggambaran drama, Sharifah Sakinah tidak lupa untuk menjaga kesihatan dan penampilan diri agar sentiasa kelihatan cantik dan menawan sebagai seorang selebriti.

Bagi mereka yang mengikuti perkembangan Instagram beliau, pastinya mengetahui bahawa pelakon tinggi lampai itu sentiasa mengamalkan cara hidup yang aktif bagi menjaga bentuk badannya supaya kelihatan langsing seperti ‘buah epal’.

alt

alt

Sharifah Sakinah binti Syed Abu Bakar Al-Khaired atau mesra dengan panggilan Kinah, merupakan seorang ‘gym rat’ kerana beliau akan meluangkan masa sekurang-kurangya tiga kali seminggu ke gimanssium.

alt

Di samping senaman kardio, pelakon berusia 29 tahun ini turut mengamalkan senama yoga di rumahnya sambil diiringi muzik jazz kerana muzik tersebut dapat memberikan keharmonian dan ketenangan jiwa.

alt

alt

Selain daripada bersenam, Kinah juga mengamalkan pemakanan secara sihat dan seimbang seperti bijiran dan makanan yang mengandungi bahan fibre yang tinggi serta mengandungi kandungan lemak yang rendah.

alt

alt

alt

Meskipun mempunyai jadual yang padat sebagai seorang artis, beliau tidak mengabaikan tanggungjawabnya  sebagai seorang ibu dan seorang isteri kepada seorang pilot syarikat penerbangan Firefly, Alif Adha Jamil.

alt

alt

alt

's

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts