Buat rambut di Pavilion KL, pemuda didakwa lari tak bayar RM890

by Oh! Semput


11
SHARES
147
VIEWS
Posted on 20 Nov 2023 10:31:20

Seorang pemuda didakwa melarikan diri selepas menerima servis rawatan penggayaan rambut bernilai RM890 di sebuah salun di Pavilion, Bukit Bintang.

Menerusi satu perkongsian di Facebook bernama Eddy Teller, dia mendakwa pemuda itu telah menghubungi salun tersebut melalui Instagram pada 13 November lalu bagi membuat janji temu.

alt

Namun begitu, selepas menerima servis dari kedai tersebut, pembayaran tidak dapat dilakukan kerana kad bank pemuda tersebut tidak dapat digunakan.

Susulan itu, pemuda berkenaan diminta untuk mengeluarkan wang tunai melalui mesin ATM Maybank yang terdapat di bangunan yang sama.

Pada awalnya, pemuda tersebut memberi alasan mahu ke tandas sebenar untuk membuang air ketika dalam perjalanan balik ke salun.

Walau bagaimanapun, pemuda itu tidak kembali untuk melakukan pembayaran sekali gus membuatkan pihak salun cuba menghubunginya berkali-kali.

Pihak salun kemudian memberikan pemuda berkenaan masa sehingga 14 November untuk melakukan pembayaran, namun gagal melangsaikannya.

Difahamkan, pihak salun tersebut telah membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur selain menularkan gambar pemuda tersebut meminta orang ramai untuk mencarinya.

alt

“Kepada sesiapa yang kenal mamat ni, minta dia pergi salon yang dia buat rambut haritu. Bayar jumlah itu (RM890) dan buat video permohonan maaf.
“Tak pasal-pasal orang lain kena tanggung kos kau buat rambut, nak bergaya tapi menipu. Kalau sengkek pegi potong kat mamak je lah.
“Tak berkat pun kau lari dah buat rambut. Tuhan nak balas kejap je,” katanya.

alt

Difahamkan, antara rawatan yang diminta oleh pemuda tersebut adalah relaxing, warna rambut, gunting rambut dan perawatan rambut sehingga mencecah RM890.

: Facebook Eddy Teller

Ad test

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts