Tak Sempat Dapatkan Rawatan, Ibu Peluk Cium Jasad Anak ‘Pergi’ Dalam Bas Ekspres – “Aku Tak Mampu Setenang Dia”

by Oh! Semput


2
SHARES
30
VIEWS
Posted on 07 Dec 2022 10:01:44

Selain sekolah dan pengangkutan, Sarawak juga kekurangan klinik serta hospital dan lebih menyukarkan keadaan jarak antara pekan atau bandar di bandar itu agak jauh.

Ia membuatkan perjalanan untuk seseorang itu mendapatkan bantuan kesihatan atau rawatan menjadi lewat dek kerana perjalanan yang memakan masa.

Advertisement

Lagi pula, bagi penduduk yang tidak mempunyai lesen atau kenderaan sendiri sudah tentu mereka perlu menaiki bas ekspres atau ‘henti-henti’.

Namun, seorang ibu dari Sarawak ini pasti akan teringat-ingat dan berasa ralat apabila mengingatkan tentang apa yang baru berlaku terhadap anaknya.

Tular di Facebook video menunjukkan wanita itu memeluk erat anaknya yang dikhabarkan sudah meninggal dunia. Meskipun dilihat tenang, namun siapa tahu sebenarnya si ibu meronta-ronta di dalam hatinya.

Difahamkan, dia mahu menghantar anaknya itu untuk berubat di Kuching namun malangnya bayi itu tidak sempat dirawat kerana telah menghembuskan nafas terakhir ketika dalam perjalanan dari pekan Julau.

 

Ketika kejadian, bas dinaiki mereka berhenti untuk rehat di Jelukong Rest Stop dan pada saat itulah si ibu menyedari anaknya sudah tidak bernafas.

Sambil mendukung anaknya, dia dilihat mengusap serta mengucup kepala anaknya itu sambil dikelilingi orang awam. Menurut info, seorang ketua rumah panjang yang kebetulan berada di situ menawarkan untuk membawa bayonya ke pusat perubatan Betong serta turut memberikan RM300 kepada wanita itu untuk perjalanan pulang ke rumah.

Rakaman tersebut mengundang rasa sedih dalam kalangan warganet malah ada yang berkata wanita itu mungkin dalam keadaan terkejut namun hanya mampu memberi reaksi ‘kosong’ sebegitu.

 

Ramai netizen mengucapkan takziah dan akui tidak dapat bayangkan jika mereka berada di tempat ibu berkenaan sama ada mereka mampu tenang sepertinya.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

3 minggu lalu

Ibu Lemah Longlai, Hampir Rebah Dapat Tahu Bayi 3 Bulan Meninggal Hari Pertama Di Rumah Pengasuh

Tak Sempat Dapatkan Rawatan, Ibu Peluk Cium Jasad Anak ‘Pergi’ Dalam Bas Ekspres – “Aku Tak Mampu Setenang Dia” first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts