“Kata tangan tak boleh angkat, tapi boleh main telefon..” – Rakan sekolah dedah sikap biadap pelajar dirotan

by Oh! Semput


2
SHARES
30
VIEWS
Posted on 25 Jun 2019 08:04:45

Hari ini tular di media sosial, rakaman seorang guru dimarahi oleh ibu kepada pelajar perempuan, kerana merotan anaknya sehingga meninggalkan kesan birat di bahagian tangan dan peha.

Difahamkan, guru lelaki terbabit tidak dapat mengawal perasaan selepas pelajar tersebut menggelarkan dirinya sebagai ‘pondan’, membuat dia menghukum pelajar itu.

Dalam rakaman tersebut, ibu kepada pelajar terbabit menyatakan bahawa anak tidak dapat mengangkat tangan, akibat daripada kesan pukulan rotan itu.

Tetapi menerusi perkongsian yang dibuat di Twitter yang mendakwa dirinya sebagai rakan sekolah pelajar berkenaan, telah membuka mulut mengenai perkara itu kerana dia menyifatkan pelajar tersebut memang bermasalah.

alt

alt

alt

alt

alt

alt

Sementara itu, ada juga tidak menyokong tindakan guru tersebut, kerana terlalu keterlaluan dalam menghukum pelajar, kerana sudah pasti pukulan itu agak kuat berdasarkan kesan birat yang ada pada pelajar tersebut.

alt

Pun begitu, pengguna Twitter, tersebut tidak menyalahkan satu pihak sahaja, dimana tindakan biadap pelajar itu memang tidak patut dilakukan, manakala guru tersebut tidak sepatutnya menghukum secara keterlaluan. .

alt

Sebenarnya setiap pihak memainkan peranan masing-masing, didikan awal perlu diterapkan pada anak-anak sejak kecil lagi supaya mereka membesar dengan akhlak yang baik.

: 2cm200

Komen

's

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts