Tempat percutian atau honeymoon yang ala kampung dan suasana hutan yang menarik di malaysia

by Oh! Semput


38
SHARES
496
VIEWS
Posted on 04 Oct 2016 03:01:06


1.Sekeping Serendah, Selangor


Siapa cakap tidak ada hotel mewah di dalam hutan rimba? Anda boleh cuba Sekeping Serendah yang terletak di Selangor. Tapi maaflah, TV, WiFi dan talian telefon tidak ada di sini.

Info lanjut :  http://www.sekepingserendah.com/


2.The Shorea, Negeri Sembilan

Jika anda ke Seremban, singgahlah ke The Shorea. Di sini anda boleh jungle trekking dan mandi air terjun di Hutan Simpan Berembun.

Info lanjut :  theshorea.com



3.Desa Balqis, Kuala Linggi Melaka

Masih di Melaka, kita terus ke Kuala Linggi yang menjadi tempat di mana Desa Balqis beroperasi. Lokasi resort ini terletak betul-betul di tepi Selat Melaka. Jika anda inginkan suasana tinggal di kampung, tetapi dalam rumah kampung yang eksklusif, Desa Balqis adalah jawapan paling tepat.

 Info lanjut : desabalqis.com



4.Terrapuri Heritage Village, Terengganu

Lokasi percutian menarik di Pantai Timur yang menjadi pilihan kami ialah Terrapuri Heritage Village yang terletak di Kuala Terengganu. Reka bentuk resort ini diilhamkan menggunakan konsep rumah Melayu klasik abad ke-17. Lokasi Terrapuri yang terletak di antara Laut China Selatan dengan Laguna Setiu menjadikannya tempat untuk anda mencari ketenangan di tepi laut.

Info lanjut : terrapuri.com 




5. D’Ark Training & Resort, Janda Baik, Pahang
Janda Baik antara lokasi popular di Pahang. Jika anda memilih untuk ke sana, jangan lupa untuk mencuba keunikan di D’Ark Training & Resort. Seperti namanya, lokasi ini sesuai untuk percutian sambil bekerja.
 Info lanjut : darkresortjandabaik.blogspot.com

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts