TERKEJUT Bakal Suami Tak Solat. Ini Tindakan BERANI Isteri Yang Buat Suami Rajin Solat !!!

by Oh! Semput


5
SHARES
62
VIEWS
Posted on 22 Feb 2017 09:00:29


TERKEJUT Bakal Suami Tak Solat. Ini Tindakan BERANI Isteri Yang Buat Suami Rajin Solat !!! | Saya nak kongsi yang ramai isteri post tentang suami diorang tak solat/malas solat. Tak kurang juga suami saya. Saya kenal dengan suami masa tu kami masih muda.. saya masih di university, manakala suami pula terus kerja lepas SPM. Kenal melalui satu event. Suami nampak matang dari umurnya. Dan untuk umurnya masa tu, memang dia sangat matured berbanding rakan-rakan lelaki sebaya saya.
First time keluar dengan suami, kami pergi pavilion. Masa tu.. kebetulan saya uzur. Dah pukul 3 lebih, saya tanya suami, “awak tak gi zohor ke?” Dia tersenyum tersipu sipu malu. Rupanya dia tak solat. Or hanya solat kadang2. Saya terkejut tapi saya tak cepat menghakimi dia. Siapa lah saya nak menghakimi dia kan, saya pun manusia biasa.
Sejak dari tu saya tak putus hantar sms, (time tu takda whatsapp lagi) call dia bila hari jumaat. Bayangkan lah, solat jumaat pun kadang2 saya yang gerak dia bangun. Berkali kali call, baru bangun. Lepas kenal keluarga dia, baru saya tahu, yang bukanlah salah dia sepenuhnya dia tak pentingkan bab agama. Keluarga dia memang tak menitik berat kan hal agama. Berbeza sangat dengan keluarga saya, umur 7 tahun tak solat dah kena marah, umur 10 tahun tak solat dah kena sebat. Tak kira lah lelaki ke perempuan.
Pernah dia bawa saya ke kenduri kahwin belah keluarga dia, 90% tak solat. Waktu zohor berlalu gitu je.. mak abah dia dah tua, duduk pun atas wheelchair. Jadi nak solat di luar, memang agak kekok, saya faham. Dan mak dia bila balik rumah, mak dia qada balik solat tu. Tapi adik beradik lain, anak anak buah, baik lelaki mahupun perempuan, semuanya buat tak tahu je. Sedih saya masa tu. Paling benci orang abaikan solat. Saya tegur suami, dia cakap, “family saya memang suka enjoy” akhir2 nak habis kenduri tu ada karaoke. Saya cakap la, “tak salah nak enjoy, tapi takkan sampai abaikan solat” dia diam..
Alhamdulillah 4 tahun kemudian, kami bertunang dan kahwin.. solat suami nampak semakin ok berbanding masa single dulu. Rumah kami dekat dengan masjid, bila datang hari rajin dia, sebelum subuh dia dah bangun bersiap untuk jemaah di masjid. Hati isteri mana tak sejuk tengok suami macam tu. </div>


            <p><a target=SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts

Copyright © Oh! Semput 2018