Umpan Nombor Telefon Kerabat Pahang "Jual Darjah Kebesaran" Tidak Wujud

by Oh! Semput


4
SHARES
51
VIEWS
Posted on 09 Feb 2018 19:01:06


KUANTAN: Menjadikan nombor telefon milik seorang kerabat diraja Pahang yang meninggal dunia sebagai umpan untuk penawaran darjah kebesaran Pahang yang tidak wujud.

Taktik itu didedahkan polis selepas penahanan dua suspek berhubung penjualan darjah kebesaran Pahang yang membawa gelaran Datuk dan Datuk Seri di laman sosial Facebook baru-baru ini.

Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Jamaludin Kudin (foto) berkata, suspek lelaki dan wanita itu juga mengaku sebagai ahli kerabat ketika membuat penawaran darjah kebesaran berkenaan.

"Siasatan mendapati kedua-duanya baru bermula dalam kegiatan berkenaan sebelum ditahan polis dan tidak ada individu yang menjadi mangsa setakat ini.

"Bagi meyakinkan orang ramai, mereka menyamar sebagai kerabat Pahang dan menggunakan nombor telefon salah seorang kerabat yang sudah meninggal dunia,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menutup Kursus Induksi Menunggang Motosikal Pasukan Lesen B2 Unit Rondaan Bermotosikal (URB) dan Penyerahan Motosikal URB Kontinjen negeri di sini hari ini.

Akhbar sebelum ini melaporkan, seorang suspek wanita berusia 39 tahun ditahan di Kuala Lumpur pada 2 Februari lalu dan seorang suspek lelaki, juga di ibu negara, Isnin lalu bagi membantu siasatan. #sumber

http://www.pahangdaily.blogspot.com

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts