(Video) 'Inilah akibatnya benda yang haram nak dihalalkan' - Lelaki ini salahkan kerajaan kerana halalkan penjualan mercun tetapi dibidas netizen

by Oh! Semput


7
SHARES
88
VIEWS
Posted on 07 Feb 2023 07:00:12



Ahad lalu, tular di media sosial seorang kanak-kanak perempuan mengalami kecederaan akibat bermain mercun setelah dibenarkan oleh bapanya dalam kejadian yang tidak diketahui tarikh dan lokasinya. 


Video itu kemudian dimuat naik semula oleh pengguna media sosial yang membincangkan mengenai tindakan kerajaan yang baru-baru ini 'menghalalkan' penjualan mercun secara berlesen di negara ini. 


Pencetus tweet itu berpendapat, tindakan kerajaan membenarkan penjualan mercun secara berlesen tanpa kajian mendalam akan menyebabkan kecederaan kepada kanak-kanak. 


"Bila ada menteri Kerajaan Pakatan Harapan (PH) sebelum ini dan kini menteri Kerajaan Perpaduan, Nga Kor Ming, nak mencadangkan mercun ini dihalalkan demi kantung kerajaan kononnya. Inilah akibatnya benda yang haram nak dihalalkan. 


"Dah habis kaji ke belum? Aku yakin Bomba dan PDRM tak sokong cadangan ini," kata Blackmerz101. 


Bile ada menteri Kerajaan PH sebelom ini dan kini menteri Kerajaan Perpaduan @NgaKorMing nak cadangkan mercun ni di halalkan demi kantung kerajaan kononye. Inilah akibatnye bende yg haram nak di halalkan. Dah abis kaji ke belom ? Aku yakin #Bomba dan #PDRM x sokong cdgan ini. pic.twitter.com/MdveoceKUi

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts