Wanita Ini Dakwa Produk Peniaga Islam Ini Mengandungi Gelatin Babi!

by Oh! Semput


4
SHARES
55
VIEWS
Posted on 02 Oct 2016 14:00:31


Status dimuatnaik oleh wanita bernama Ana Sofea Suhaimi ini sangat membimbangkan kalangan ibubapa khususnya. Dia mendakwa produk yang dalam bentuk gula gula jeli ini mengandungi gelatin babi.

7



Dalam caption nya itu :-

Kepada semua ibubapa di luar sana.. Jangan guna produk Al Fateh Genius kerana ia mengandungi GELATIN BABI. Produk nak berselindung dengan nama Islamic kononnye,.. Eshh jijik! Itu laaa orang nak buat produk pun, kau nak jugak! sampah!! Nak bagi anak genius konon, itu buat jadi perangai macam b*b!..

produk yang didakwa mengandungi gelatin babi

Walaubagaimanapun dalam status tersebut wanita tersebut tidak mendedahkan cara sebenar dia mengetahui produk itu mempunyai gelatin babi. Di bahagian komen, dia turut berkongsikan video bagaimana gula gula jeli seumpama produk itu dihasilkan.



Tidak diketahui sejauh mana kebenaran dakwaan wanita tersebut, mungkin dia berniat jahat untuk menjatuhkan perniagaan orang lain atau sebaliknya.

Yang pasti status halal produk tersebut perlu diperjelaskan oleh pihak Al Fateh Genius sendiri untuk tidak menimbulkan perasaan was was dikalangan pengguna mereka

00:46
01:20

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts