Kemunculan Cahaya Misteri di Lapangan Terbang.

by Oh! Semput


2
SHARES
20
VIEWS
Posted on 05 Mar 2017 00:01:19



Sebuah cahaya yang mempunyai bentuk luar biasa melintas perlahan di langit Florida. Kemunculan cahaya misteri itu rupanya menimbulkan spekulasi jika perkara tersebut merupakan penampakan UFO.

Dalam beberapa gambar yang beredar di dunia maya, terlihat sebuah cahaya dengan berbentuk bujur melintas di langit. Cahaya berwarna putih itu juga kelihatan mempunyai ekor.


Dikutip dari Dailymail, penampakan cahaya misteri itu diambil di Lapangan Terbang Miami oleh petugas lapangan. "Lihat itu, ia akan melanggar kapal terbang," ujar seorang pekerja lapangan terbang.





Tersebarnya gambar-gambar tersebut rupanya menimbulkan pelbagai spesikulasi. Ada yang menyebut fenomena itu sebagai serangan dari langit, namun ada pula yang menyebutnya adalah sebagai perkara yang normal.

"Cahaya itu berasal dari enjin roket bertenaga hidrogen," kata salah seorang netter. "Wap air mengembun di ketinggian yang membentuk awan kristal ais dan memantulkan cahaya matahari."


Tidak diketahui bila rakaman tersebut diambil, namun beberapa pihak menyebut jika itu adalah roket Atlas V yang dilancarkan oleh NASA. Roket yang dilancarkan pada 24 Jun lalu itu mengandungi banyak satelit milik angkatan laut.

SUMBER ASAL

Leave a Comment:

Related News


Related Posts
Hanya RM1 je
Popular Posts